Kişinin yasevimliığı cemiyet içinde kıymeti olan , kabiliyet, reviş ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkonume meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına şayan ) değkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değkonutirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç omurga öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler midein nüshadır. Ammaçların içeriği ve öğrenme midein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değkonuebilir, ancak sürecin doğbirliı değkonumez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgani filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkonuikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem midein yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği gibi istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise otomatik gelişen hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yöntem olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, imtihan mealları gibi mergup davranış değkonuiklikleridir.