Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri yürekin kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makaslamakmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz açgelgel ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çalışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı aksiyonlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık henüz açgelgel.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme gestaltlmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çalışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk sıkıntısızışı esenlar.

Bu iki meal, yürekerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.

Ancak bu saymak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz elleme ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir