Logo nedir? Lafız manaı olarak kaynak huzurlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çdüzenışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin elan çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde çalışkanlık gösteren konuletmelerin çoklukla logoları kesimü simgeleme eder. Ancak yekten aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çdüzenışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, basitçe anlaşılır, yolırlanması basitçe, muhtemel evetğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin dahi sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.