Klima aletinin zamanı beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor sağlamak için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için deniz gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret yararlanma meydanını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, elan huzurlu ve dişi yaşayabilmek için klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima gösterişli olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok tadil başüstüne. Bundan sonra klima namevcut anlayışyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek için kullanılan bir çeyiz olmaktan çıayalp, kışın da ısınmak için yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana müsait seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, çın montaj uygulamalarının yapılmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate hileınmalıdır. Klima çeyizı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak önemsiz bir taharri yapılmalıdır.